Vejledning ved sygdom

Forældre vejledninger fra Region Midtjylland:

Uanset om det er dit barn eller barnets dagplejer, som bliver syg, har vi i Dagplejen nogle faste retningslinjer for proceduren, som du kan læse mere om nedenfor.

Når dit barn er syg
Syge børn modtages ikke i Dagplejen. Hvis dit barn ikke kommer, skal du give dagplejeren besked herom.

Billede sygdom

Dit barn anses for at være rask, hvis det er feberfri og den almene tilstand er upåvirket, så dit barn kan klare, at være blandt andre børn og deltage i hverdagens aktiviteter og gøremål både ude og inde.

Du skal så vidt muligt, give din dagplejer besked dagen før, dit barn kommer igen.

Når dagplejeren er syg
Når en dagplejer er syg, har dit barn mulighed for at komme i gæstepleje. Læse mere om gæsteplejen her.

Nyttige links:

Forældre vejledninger fra Region Midtjylland: Er dit barn syg?

Information til forældre fra Sundhedsstyrelsen: Smitsomme sygdomme hos børn og unge

Informationer om COVID-19 fra Sundhedsstyrelsen: Særligt om børn