Sundhed

Et sundt miljø og nære relationer er med til at sikre barnets trivsel, læring og udvikling. Derfor vægtes sundhed højt i Dagplejen Skanderborg.

Barnets sundhed, trivsel og læring er en fælles opgave mellem forældrene og dagplejeren. På Sundhedsstyrelsens hjemmeside kan du lære mere om Børns sundhed.

Nærvær mellem barn og voksen

Skanderborg Kommunes Sundhedspolitik

Sundhedsindsatsen i kommunen er baseret på de principper og den prioritering af tiltag, som fremgår af sundhedspolitikken, sundhedsplanen og sundhedsaftalen.

I sundhedspolitikken kan du blandt andet læse om visionen for sundhedsindsatsen. I sundhedsplanen kan du læse mere om de særligt prioriterede sundhedstiltag i kommunen. I sundhedsaftalen finder du mere om de aftaler, der er mellem Region Midtjylland, kommunerne i regionen og praksissektoren. Læs mere her.