Præsentation af Dagplejen

Dagplejen er et lille trygt, overskueligt miljø, hvor 4 børn bliver passet i dagplejerens eget hjem. Der er tæt følelsesmæssig tilknytning til én voksen. Det er den samme voksne, der varetager barnets behov i løbet af dagen i et hjemligt miljø, hvilket er med til, at give det lille barn en tryg og overskuelig dag i dagplejen.

Dagplejeren ydes støtte og vejledning af uddannede ledere. Det er kendetegnende for dagplejen, at ting tager den tid, det tager, og at hverdagen ikke er lagt i alt for faste rammer.

Billede af dreng

Dagplejen er normeret til ca. 500 pladser og modtager børn i alderen 0-2 år. Der er ansat 128 dagplejere, som får støtte og vejledning af 6 ledere, 1 Dagplejeleder og administrativt personale, som sidder på Skanderborg rådhus, Fælleden.

I dagplejehjemmet er der 4 dagplejebørn, og eventuelt 1 gæstebarn i en begrænset periode. Dagplejen har faste gæstedagplejere fordelt i hele kommunen, hvor børnene kommer, når deres faste dagplejer er syg, på ferie eller på uddannelse.

Dagplejen Skanderborg er opdelt i følgende områder:

- Galten
- Herskind
- Hylke/Tebstrup
- Højvangen
- Hørning
- Låsby
- Ry
- Gl. Rye
- Bjedstrup
- Skanderborg Midtby
- Vrold
- Skovby
- Stilling
- Virring
- Veng/Stjær
- Voerladegård
- Stordagplejen Ryparken

Følg linket og læs mere om de forskellige områder.